Vissen en verder

10 januari 2017 - Kawhia, Nieuw-Zeeland

Turangi is the place to be voor fly fishing so they say. Ik moet zeggen dat de Tongariro river een plaatje is! De foto's zullen hiervan het bewijs leveren. Maar om maar met de deur in huis te vallen, ik heb het vreselijk naar m'n zin gehad, maar geen kloten gevangen! Volgens de NZ collega vissers zit de forel overdag diep en heb je met een donkere nymph de meeste kans. Nou zij kennelijk wel, maar ome Roel dus ff niet. Op Joanne haar verjaardag op de 9e zijn we om 5 uur opgestaan en zijn Pim en ondergetekende op pad gegaan naar een stek in Lake Taupo waar volgens de camping eigenaar de vis om die tijd uit zichzelf in je vangnetje vliegt. Het was miezerig en koud en wat ik ook probeerde, het enige wat mijn deel werd was kouwe handen! Terug op de camping hebben we in onze dikste kleren Jo haar verjaardag gevierd met taart Zij noemde het haar koudste verjaardag ooit in NZ! Gelukkig knapte het weer op en zijn we weer op pad gegaan. Ze wilden ons graag Mt Ruapehu laten zien, het gebied waar ze soms gaan skiën 's winters. Je kunt met de auto tot 1792 mtr en vervolgens met 2 stoeltjesliften naar de top op 2792 mtr. volop in de sneeuw ❄ ook in de zomer. Maar......en het wordt een beetje voorspelbaar, we reden volop in de wolken en het zicht was zeer matig. Gevolg de liften draaiden niet en we konden na een bak koffie weer terug naar beneden. Terug naar Taupo waar we heerlijk in de zon op een terras hebben geluncht. We hadden geen zin om langer te rijden dus besloten we naar een camping in de buurt te gaan. Het werd een hele leuke plek in Waitakei in een dal wat alleen bereikbaar was via een gravel road. Het weer was lekker en de bqq liet zich goed smaken. We laten trouwens ons reisplan leiden door de weersverwachting en proberen zo het mooie weet te volgen. Dit bracht ons naar de westkust, een schitterende tocht door schilderachtig landschap via binnenwegen naar het plaatsje Kawhia. Het strand hier aan de oceaan staat bekend om zijn heet water bronnen die je met behulp van een schop zelf kunt creëren. Al bij een paar scheppen diep ontstaat er er poel met lekker warm water waar je heerlijk in kunt poedelen. Het weer op deze dag liet zich weer van verschillende kanten zien. Vanaf vertrek veel zo'n en warm, maar op 20 km. van Kawhia miezert het en is het uitzicht v.a. een look out op de baai mistig en weinig hoopgevend. Echter hoe dichter we bij de eindbestemming komen, hoe beter het weer wordt en uiteindelijk is het weer stralend en warm. Actueel is het 21:00 uur em zitten we weer met onze lange broek en fleece vesten aan, maar daar zijn we inmiddels al aan gewend.